Pages

grad

Daisypath Graduation tickers

Friday, December 31, 2010

bye 2010 :'(

walau mesir lom ag 1.1.2011
namun malaysia suda :)
kira 2011 la ek... :D

slamat datang k alam baru : 2011
baru.?
y laen2 p0m mesti la baru,kan..
h0pe azam p0n baru,senantiasa perbaki niat..buka buku baru
buang y keruh,amek y jernih..
tapis y jernih,m0ge sentiasa suci :)

rase keeeejap je an 2010
anyway byk kenangan pahit manis 2010
m0ge sentiasa terus menjadi kenang-kenangan
y manis dikenang,y pahit dijadikan pengajaran..

kenangan paaalingggg manis 2010 : 

-najah imtihan 1st year
-balik malaysia setelah berjauhan slame 10bulan !
-ayah masak rendang ntok raye puase

kenangan paaalingggg pahit 2010 :

-kehilangan sahabat tercinta buat selama-lamanya :'(
alfatihah~

azam 2011 :

shhh ! jz unLy in my pocket :)
mudah-mudahan dipermudah urusan olehNYA..
dan sentiasa diberkati dan diredhaiNYA
ameen~

y paling penting,bersama sematkan azam 
agar berjaya,istiqomah dan ikhlas melaksanakan RUKUN ISLAM & RUKUN IMAN

serta amar makruf nahi munkar

keciknye >.<" y penting..penyatuan semula dren geng after a year :)



 seminar perubatan d alex ~

 ~aloloo c0meeey adek rifaat : anak ust mumtaz & kak pai'e
y tudung pepel ni xde kaitan pom.haha :p

 ~pecah rekod : masuk winter,trus demam 2010 :'(


 ~alhamdulillah 1 program besar kali pertama : FIESTA PCZ 2010


 ~jaulah kaherah DPMZ 2010


 ~port said 2010

 ~ulangtahun pertama naek umah baruu d zakzik DECEMBER 09 (2010 thn ke2 d rmh ini)


 ~matruh siwa : b4 balik malaysia :)

~aidiladha d mesir 2010 :)

sekian tahun 2010
camat masok alam 20-an :)
wslm wbt...

Friday, December 24, 2010

pikah's note 4 her :'(

"Dan setiap yang bernyawa tidak akan mati kecuali dgn izin Allah,
sebagai ketetapan yang telah ditentukan waktunya...
Barang siapa mengkehendaki pahala dunia,
niscaya Kami berikan kepadanya pahala (dunia) itu,
dan barang siapa mengkehendaki pahala akhirat,
Kami berikan (pula) kepadanya pahala (akhirat) itu,
dan kami akan memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur..
(Ali Imran, 145)

surah tersebut adalah satu kebetulan yang berlaku dalam diriku
pd ptg semalam,
semasa pembelajaran adab di kuliah aq terpandang akan satu ayat
iaitu ayat 144,
namun ayat di atas aq trbaca sekali...
mungkin Allah mmberi petunjuk kepadaku bahawa aq akn mndapat satu khabar berita yg mnyedihkan...Alhamdulillah..

terlalu byk kisah hidupmu bersamaku yg tak dapat aq lupakan smpi bila2,
sehingga segala yg berada d kotak fikiranku mnjd percampuran
yg tak dpt aq selesaikan...
dan kerana semua itu lah aq tidak dapat mncoretkn semua ny
di dalam blog ini...
namun jauh d sudut hati aq, namamu dan segala yg kita lalui bersama akan sentiasa aq ingati...

Iela, kau la yg pertama mngajarku akan segala ilmu agama
dgn gaya yg slumber
segala yg kau beritahu itu selalu kuingati sehingga kini...
terima kasih sahabat...
kerana kamulah, aq byk mngetahui ilmu agama dgn sebaikny,
walaupun aq menuntut ilmu agama di sekolah tp semua itu kurang mmbantu aq dgn berkesan...
mungkin pemergiaanmu ini, mmbuatkn aq sedikit jatuh dan lemah...
kekuatan yg sangat tinggi dalam dirimu, mmberi semngat kepadaku...

23-12-10, 4.15 pm,
nama yg tertera d screen tepon aq adalah DR NAA,
aq dgn senang hati mngangkat panggilan tepon tersebut,
pertanyaan Dr Naa di mana aq berada, ku ingatkn die skrg berada di Cairo
namun semua ny meleset...
rupa2ny die ingat mmberi 1 khabar berita yg bagiku adalah ....
perasaan yg xdpt aq gambarkan....
sepanjang keberadaan aq di atas tramco, fikiranku melayan mncari blk memori yg ad di minda,
aq hanya mampu mngingati kisah2 hidup kita bersama
tapi wajah mu xdpt ku cari...
ku rasakan diri ku xbermakna kerana tidak mampu mngenal pasti wajahmu...
dan selepas berita yg kudengar itu, hati ku pilu..
apakan daya mata ku tidak mampu mngeluarkan air mata jernih...
ku bagaikan tidak percaya dgn pemergiaan mu sehingga aq berharap semua berita ini adalah satu penipuan...

pemergiaannya buat selama2 membuat aq terkedu...
sepanjang perjalanan pulang ke rumah aq diam menyendiri tidak seperti selalu...
patut la instinct ku pd ptg smalam utk on9 mnggunakn fon sgt mmbuak2,
namun kutahankn perasaan itu utk focus kpd kuliahku...
dalam masa yg sama gerak hati yg terlalu asyik meningatkan akan kematian adalah sgt tinggi,
aq seperti mngetahui akan ada yg akan pergi meninggalkan aq buat selama2nya..
namun, berat hatiku utk melepaskan kamu, iela...

sesudah bersolat asar, aq terus mncari bband
dan mnelefon kawanku d malaysia,
ku inginkn kepastian dr sahabatku Fatin Anis,
no telefon ny ku dailkan dan mndapat jawapan dr ny
dan line pd ptg smlm memberi kerjasama yg baek kpd kami...
lebih kurang 10 minit kami berbual mngenai Iela dan Izad,
kami putuskan panggilan..
dlm masa yg sama, housemate aq dtg ke bilik dan aq mnceritakan kpd die,
bila tiba saat muka iela yg tak dpt aq gambarkan ,
terus kawanku mmberitahu mmg bila kita bersahabat baek dgn seseorg
kita tak dapat mnggambarkan wajahnya dgn sebaik mungkin,
selepas itu, terus mataku dipenuhi air2 jernih yg mmbuatku
xdpt menahan lg...

sampai di sini sahaja aq coretkn pasal mu Iela,
dan biarkan kisah2 hidupmu yang len hny aq dan yg mngenalimu
mnjaga dgn sebaiknya...

~Semoga rohmu tenang dan damai di sana...
Semoga kamu ditempatkan dikalangan orang2 yg beriman dan beramal soleh..
Semoga segala dosamu diampunkan oleh-Nya...
Amin...

fara's note 4 her.... :'(

I can take the rain on the roof of this empty house
That don't bother me
I can take a few tears now and then and just let them out
I'm not afraid to cry every once in a while
Even though going on with you gone still upsets me
There are days every now and again I pretend I'm ok
But that's not what gets me

What hurts the most
Was being SO CLOSE
And haven't so much to say
And watching YOU WALK AWAY
And never knowing
What could have been
And not seeing that LOVING YOU
Is what I was tryin' to do

in d air0plane!! with arwah siti nabilah anuar. ;'(
( Airp0rt Penang )

It's hard to deal with the pain of losing you everywhere I go
But I'm doin' It
It's hard to force that smile when I see our old friends and I'm alone
Still Harder
Getting up, getting dressed, livin' with this regret
But I know if I could do it over
I would trade give away all the words that I saved in my heart
That I left unspoken

What hurts the most
Is being SO CLOSE
And haven't so much to say
And watching YOU WALK AWAY
And never knowing
What could have been
And not seeing that LOVING YOU
Is what I was trying to do

Not seeing that loving you
That's what I was trying to do

Thursday, December 23, 2010

SHE's my bestie in memoirs -SITI NABILAH ANUAR

innalillahiwainnailaihiroojiunn
buat Allahyarhamah Siti Nabilah Anuar (ila)
alfatihah...

ameen Ya Rabbal'alamin

Ibnu Umar pernah berkata: Jika anda masih hidup pada waktu pagi, jangan tunggu hingga ke petang dan jika anda masih hidup pada waktu petang, jangan tunggu hinga ke pagi, sediakan dirimu pada masa hidup untuk bekalan waktu mati, dan pada masa sihat untuk bekalan waktu sakit.

mati itu bila-bila...tiada siapa y mampu menduga kekuasaanNYA
dimana kita bagaikan musafir yang sedang berlalu sementara di dunia ini

buat allahyarhamah,
m0ge tergolong dalam golongan org2 y soleh dan beriman
ameen~

buat teman seperjuangan d KMK,jgn bersedih lg ! kuatkan semangat !
(sy sendirik p0m lemah smangat T_T)

c0retan buat iela :

berkenalan pd ary pertama d dewan besar kolej mara kulim
-iela ,fara, juga (fatin n pikah dari skola rendah ag)-
tidak sangka persahabatn kami sampai ke saat ini..
pd hari pemilihan kos : hayat atau fizik
kami sume pilih sc hayat...arwah y paling semangat skali angkat tgn ntok amek fzik :)
suke tgk semangat die ! berdaya saing !
 dorm : na,fatin n pikah d dorm bawah-tabah
mereka lak d tingkat atas
saling berkunjungan,salu je outing bersama..attend function bersama
ke DS pom bersama...surau :)

 "iela,nanti nk sambung mane.?"
"ak nk g upnm weehh.! sambung engine.teringin gile ak nk masok sane ! "

fuhh..nampak je lembut...upnm tuh impian.siap tampal besar2 ag "AIM : UPNM !!"
suke ngn cara arwah y lembut tapi tegas dlm membuat keputusan
seorang y menjaga penampilan dan pemakaian 
....dan pandai fizik n maths !!

stiap mlm jumaat..na pikah n arwah salu m'habiskan masa ngn tgk cite hantu kt TV3
maseh teringat..arwah ngn bekalan mknnya turun bawah bersama farah.. (ala2 nk g tgk wayang )
fatin lak dok mendobi tym ni,s0 kami ber4 je la y layann sambil takot2
arwah la y paling semangat -nk release tensen katenye..biasalah mlm weekend

kalau diikutkan nak je cite sume memori kami bersama
namun,y lepaskan biarkan ia bersemadi..menjadi kenangan y terindah antara kami

5 bulan ukhuwwah kami terjalin...surat tawaran ntok melanjutkan plajaran ke mesir sudah na trime
...hati terasa berat ntok berpisah..namun apakan daye,mmg niat na ntok ke mesir
hari terakhir d KMK,tym tuh cuti raye puasa akan start
bas kami akan bertolak balik k kg masing2 kol 9mlm
ptg tuh,kami 1 geng amek kesempatan ntok k bazar ramadan besar d pekan kulim
bukan bazar biasa y kt depan kolej kami...(tuka slera)
tym tuh ujan lebat...ahh kami redah..sanggup..last nk mkn masakan utaro :)
terakhir kali berbuka bersama di dorm,sume semakin sebak sbb inilah mlm terakhir na d kmk

b4 naek bas balik klate,arwah n farah dtg pelok na tetibe...sebak terase
duadua menangis...
mengenangkan usia persahabatn kami y maseh baru,begini utuh ukhuwwah kami terjalin buat sy rase sungguh indah bila sesuatu ikatan y suci seperti ini terjalin
hadiah dari mereka sy terima..namun hadiah persahabatan amat bermakna bg sy

lambaian terakhir arwah pd ketika itu tidak sy sangka merupakan lambaian paling akhir buat sy
baru berkira-kira nk menziarahi arwah cuti musim panas nanti.namun,takdir Illahi mengatasi segala2nya

sungguh...amat sedih aty ini bila mngetahui berita ini dari fatin
then terus kol pikah y jugak br balik dari kuliah..kelu pikah.
terus kate "naa tipu,naa tipu...xbetol tuhh..xbetol2"
ye pikah,betol ! trime lah suratanNYA...sama-sama lah kita doakan arwah disana
m0ge pemergian arwah menjadi ped0man untok kita untuk senantiasa bersedia..

buat iela....na rindu awak selalu..
timekaseh sbb pernah jadi teman baek naa
susah senang kite dahulu mnjadi kenangan paling indah buat naa n teman2..
bersemadilah dikau dgn tenang disane..

Lautan kematian ombak
Tenang pantai tiada terusik
Begitulah tasik hatiku
Sejak kehadiranmu

Betapa aku hargai
Anugerah syurga di dunia
Doa kudus aku panjatkan
Semoga dirahmati.....

kenangan kmk..berbaju hitam...









Saturday, December 18, 2010

al fatihah buat saudara seislam

alfatihah.

salam takziah buat femly allahyarham dr mas afzal

seorang insan y sy kenali melalui penulisannya d blog

kandungan blog y memberi semangat y luar biasa

m0ge allahyarham ditempatkan bersama org2 y beriman.ameen Ya Allah.

LeAnn Rimes - Some Say Love/The Rose

Thursday, December 16, 2010

tawakuf

tawakuf tawakuf

tawakuf : update blog,segale jenis bahan alam siber

*tgk2 pahni koho kerapkali update blog n status..heee :D

exam musim

carry mark + pre-mid + mid

>.<'

lumrah pelajar -exam

xd0p exam dop baco kompim ! hahah

apep0m..betol niat mmm0lep ye!

m0ge najah sumenye...ameen ^_^

Saturday, December 11, 2010

its all about R.I.N.D.U

Rindu menurut para ulama ialah sesuatu perkara yang berlaku kerana terlalu mencintai seseorang. Maka terkadang rindu dibaluti dengan sikap berjaga-jaga. Terkadang ada juga yang terlalu berlebih-lebihan dalam mengungkapkan kalimah rindu sehingga melangkaui batas yang diletakkan oleh Syarak.

Bukanlah semua rindu itu sesuatu yang tidak baik dan menjijikkan. Kerana rindu yang dihiasi dengan iman dan taqwa akan menatijahkan sesuatu yang terbaik bagi sang perindu.

Rindu seperti yang kita ketahui, merupakan perkara yang berlaku selepas hadirnya cinta. Maksudnya, bila cinta mekar maka rindu akan hadir secara tidak langsung. Rindu juga adalah merupakan amalan hati yang mana manusia tiada kuasa untuk menghalangnya.

Menurut Syeikh al-Qadhi Muhammad Ahmad Kan’an , seorang perindu yang benar-benar menjaga dan menyembunyikan perasaan tersebut daripada pengetahuan orang lain akan mendapat pahala dan ganjaran di atas mujahadah yang dilakukannya. Bahkan al-Imam Tahtawi radhiyallahu anhu menyebutkan di dalam hasyiyah Muraqi al-Falah (kitab fiqh Mazhab Abu Hanifah) , beliau menukilkan perkataan daripada al-Imam Suyuti radhiyallahu anhu :

“ Orang yang menyembunyikan perasaan rindu sebegini kepada seseorang yang dirinduinya maka jika dia mati dalam keadaan tersebut akan mendapat ganjaran seumpama golongan Syahid akhirat”.


waaaaaa! rinduuuu T_T

baru bule 9 ai tuh mai cni balik,ahh..lame la tuhh
ase nk balik plop...waaa
inikah fitrah d perantauan..ahak~
nyway,tengs to ayah..alwaz give me a kol
so sory,xsempat nk kol...jz text u..
adik alwaz askim me "bile kakak nk balik nih?"
aduyaii adek..sabar2..kakak maseh ad 5bln ag b4 final..then i'm h0me insya Allah biiznillah najah ^_^ ameen~

tengs to my lil sis,sanggup kol dari jauh mlm2 pakai her own credit...
sbb rinduuu....
she ask me to guide her in stdy
heee dik,akak pom x excellent mane p0m..heee~
insya Allah,kakak d0akan y terbaek..
nex year u g0nna sit 4 PMRU..pray 4 ur sukses..ameen~
insya Allah i'll help u mane y termampu :)

4 my lil bro..tahniah spm da nk abeh !
h0pe 2 c u get a place in any U in mlysia :) ameen!
n i'll keep ma pr0mise to share partner ngn ayah to get u new LC..
u wanna 1 ryt.?
n tahniah ntok 1st siri PLKN..hehe :p
h0pe jg diri bek2,i knoe u can sbb kamu ad latar blakang skola agame
trust u 100% la dear !

4 my lil bro...nex year g0nna sit 4 upsr ryt !
kakak alwaz pray 4 ur sukses !
 i knoe u r a lil bit manje..haihh 
wake up dear ! b matured oke,u ad adk sorang lg..hehe
dis 31/12 is ur bday..n i'm so sad n0t alwaz 2 b there
its a 2nd tym ur all celebrating it without me T_T
sokeh dear,i'll bring sumtim 4 u..special one :)

4 my last dear lil bro..si kecik y c0mel.. :)
nex year da tadika kan..alolololl c0meyyy adek g tadika
hehe..btw alhamdulillah sumenye g AL-MUNIR..kakak sore je tadika biase
huhu..n ayah is g0ing to b pening2 wif u at monim nanti 4 sure
haha...suke tgk adk bersiap2 nk g nursery sblom nih
da pndai pakai bj sendirik ea..kunci2 pin2 sbb malu
so sweet la u adik..n u gonna b so hensem wearing baju melayu n kopiah to tadika ! :)

n 4 mak n ayah...missin both of u..
my rindu alwaz never stop...infinity !!!
ur lil daughter here stil can't stand of any small matter
alwaz  ends up wif cryin..stilll i'm ur baby..
terkadang terfikir,why kakak pergi sejauh ini ntok stdy..?
but..as u saiD..i can learn more than medic here..
yes,kakak akui...alhamdulillah i am da choosen one :)
tengs mom+dad...i'll bring u here soon

salam rindu dari az-zaqaziq,egypt :)

-kak shasha-

Tuesday, December 7, 2010

samosa & kek pisang coklat moist :)

^_^
ape,,??
hahaha
stress punye pasal !

*kemas ruang tamu*
*dobi*
*masak-masak*

woit exam adik manis !
ahh..sape suh wat sy stress..gini lor jadiknye
weeeeeeeee ~(^_^)~

j0m j0m share resepi

samosa (1st time nih)



inti-inti




kulit-kulit


tadaaa *lom goreng*

inti die:
-kisar bwg merah n putih
-then tumis tumis smpai garing
-then masukkan serbuk cili y dibancuh
-then masukkan skali serbuk kari y dibancuh
-masak jap
-then daging kisar
-then lobak merah y dpotong dadu
-then tomato y dpotong dadu (nk kasi dy hancur tym masak,br rase)
-then sayur kobis y dihiris halus halus
-perase :garam,gula
-if kering,tambah air sket
-then siap ! bungkus bungkus..hee :)

kek pisang coklat moist

xpernah dgr..?
hahahaha...try2 try je..
emm best jgk !

-2biji telor dikisar bersama gula
-then lenyekkan pisang n masokkan 
-kacau kacau kacau
-then masukkan 2 cawan tepung gandum
-2 paket esen vanilla
-1 paket baking powder
-2cawan serbuk coklat
-1 cawan minyak masak
-2cawan air panas
-sedikit garam
kacau kacau kacau

*bakar atas dapur lam periuk*
-dlm periuk,lapikkan kertas A4
-then sapukan minyak
-masukkan adunan
-tutup,then bakar ngn api slow lam 40 mnt
-nk tw msk k x,cucuk ah ngn garfu
-if ad lekat2 ag,lom masak ag ah tuh :)


heee..potong panas panas..hancur skett ~

so..if nk mkn sedap sedap..buat je sy stress,then sy akan masak byk byk..haha ! 

Sunday, December 5, 2010

sedikit tertekan :(

Begitu hidup ini
Tiada yang abadi
Yang patah tumbuh
Yang hilang berganti


w0ndergirl..
eh x..w0nder lah ngn certain org,,

haishh
bile da tau "status" kite,mula nk menjauh diri
ape da xwujud lg k istilah "berkawan"

oke la..fine..
-berkawan pd y sudi-
hmm..i loike dat statement
kena betol..
so..sehingga berjumpe lagi "kawan"
salam alaik !




Wednesday, December 1, 2010

hari professsional zagazig U 2010 :)

29.11.2010

detik bersejarah dmane hari professional Zagazig University diadakan.

cehh..mcm berita la plak ayat~engat ni web komuniti k.haha :p

tahniah Perubatan Cawangan Zagazig ! 
kerna telah melancarkan program ssebegini
pendapat sy : sgt menarik.wowh dpt tgk semo segak2 jah

laki : kameja lengan panjang+slack+kasut+blazer
girls : bj kurung@jubah+tudung putih@itam+kasut bertutup

gaye seorang doc terserlah disini ^_^

diadakan pd stiap hari isnin 
alhamdulillah dpt kerjasame dr sume mahasiswa/wi zagazig U :)



..my bi0chemistry classmates on Professional's Day :)..

Monday, November 29, 2010

FIESTA PCZ 2010 :)

22-27hb 11 2010

tarikh keramat bg program mega Perubatan Cawangan Zagazig
*br da mase nk update* :D


-debat ala parlimen-
-medical check up-
-fatayat game bg akhawat-
kejohanan olahrage n bola sepak bg ikhwah-
-forum simbiosis cinta-
-slot bersama kempen prihatin palestin-
-1st aid course-
-majlis anugerah cemerlang-
-penutup FIESTA PCZ-

alhamdulillah..insya Allah objektif tercapai
kami dari barisan adhoc ingin memohon maaf d atas kekurangan y ad
m0ge permulaan pr0gram ini akan diteruskan pada mase2 hadapan :)

sem0ga ukhuwwah y terjalin antara kami berkekalan sentiasa.ameeen~




















barisan adhoc pelaksana FIESTA PCZ 2010
'where dreams c0me true'

Wednesday, November 24, 2010

da worDs

luv 2 post dis
jmpe kt page membe fb
:)


When nails
grow
we cut nails not fingers,,
Similarly when our egos
rise, we should cut ego
not RELATIONS...''